Opleiding zoeken: 125 resultaten
Laden
A total of 125 items found.
Showing 125 items on page 7 of 16.
49 - 56 van 125 resultaten
Leraar worden
Heb je al een diploma en wil je een inspiratiebron zijn voor de kinderen en jongeren van vandaag? Dan is een job in het onderwijs iets voor jou! Onze maatschappij heeft haar leerkrachten broodnodig, want alles begint met goed onderwijs. Les geven biedt je de kans een tastbare, positieve impact te hebben op je omgeving. Leraar is daarnaast ook een job met toekomst: je blijft je vaardigheden en kennis ontwikkelen gedurende je hele loopbaan.
Veerkrachtversterkend werken met jongeren
Hogeschool UCLL
Diepenbeek
2 dec. 2024
250 Euro
Deze vorming leidt je op tot begeleider van een veerkrachtversterkend groepstraject om het welzijn van jongeren op een laagdrempelige manier te bevorderen. Voor alle professionals (leerkrachten, orthopedagogen, coaches, …) die werken met jongeren van 12 tot 18 jaar
Sociaal-emotionele ontwikkeling bij personen met autismespectrumstoornis
Hogeschool Thomas More
Turnhout
3 dec. 2024
50 Euro
In deze vorming behandelen we de sociaal-emotionele ontwikkeling van mensen met ASS. autismespectrumstoornis. Dit kan een zoektocht zijn; hoe kan je inspelen op de socio-emotionele noden? Wat met een kind dat angst heeft voor afwijzing? Of een tiener die op zoek gaat naar autonomie? Je krijgt handvatten om met dergelijke vraagstukken aan de slag te gaan. Deze lezing is voor leraren, zorgcoördinatoren, ondersteuners, begeleiders en ouders.
Game- en schermverslaving: hoe ga je ermee om?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
4 dec. 2024
60 Euro
Jongeren zijn dol op games, social media en YouTube, maar deze kunnen soms verslavend werken met grote gevolgen voor hun studie, gezondheid en sociale leven. In onze interactieve bijscholing ontdek je wanneer dit gedrag problematisch wordt, hoe je het herkent en hoe je effectief het gesprek aangaat met leerlingen en ouders. Verken manieren om verantwoord om te gaan met gamegedrag en schermgebruik bij jongeren in onze huidige maatschappij.
Handvoorkeur en lateralisatie
Hogeschool Thomas More
Geel
9 dec. 2024
140 Euro
Studiedag vanuit het Vormingscentrum Ergotherapie rond handvoorkeur en lateralisatie bij kinderen. De studiedag bestaat uit een plenair gedeelte en een praktijkgericht luik en richt zich naar ergotherapeuten, logopedisten, kinesitherapeuten, psychomotorisch therapeuten, ondersteuners, leerkrachten en zorgcoördinatoren in het onderwijs.
Lesmoment: Dag
Multiplus Volwaardig partnerschap bij personen met EMB en hun naasten
KU Leuven
Leuven
13 dec. 2024
150 Euro
‘Volwaardig partnerschap’ is een veelgehoord en belangrijk begrip in de hulpverlening. Hoe kijken we naar de invulling van dit begrip in de ondersteuning voor personen met EMB en hun naasten? Welke waarden liggen aan de basis van volwaardig partnerschap en hoe kunnen we dit waar maken in de praktijk? Als professional staan we voor nieuwe uitdagingen en ervaren we dat we soms een andere ‘bril’ moeten opzetten om goede ondersteuning te kunnen bieden.
WRITIC groepsprogramma: startklaar voor het schrijven
Hogeschool Thomas More
Geel
13 dec. 2024
205 Euro
Tijdens deze workshop krijg je informatie over hoe je een groepsprogramma opzet en leer je hoe je vanuit een ‘sterkekantenbenadering’ kinderen stimuleert, motiveert en interventies uitvoert. Het WRITIC-groepsprogramma is ontwikkeld voor de oudste kleuters en is gericht op het stimuleren en verbeteren van de papier- en pentaken bij deze kleuters zodat ze beter voorbereid zijn op het leren schrijven.
Lesmoment: Dag
Leren leren: hoe kan ik leerlingen doen leren?
Hogeschool Thomas More
Geel
16 dec. 2024
230 Euro
Wil je jouw leerlingen leren hoe ze moeten leren? Heb je het hen al 10 keer uitgelegd, maar doen ze het niet?
Lesmoment: Dag
Domein
De zorgcoördinator: probleemoplosser of coach?
Hogeschool Thomas More
Mechelen
16 dec. 2024
250 Euro
De opdracht van een zorgcoördinator (zoco) bestrijkt verschillende niveaus en vraagt om een goed zorgbeleid dat haalbaar is. Dag één richt zich op het huidige zorgbeleid van de school en hoe iedereen erbij te betrekken, terwijl dag twee focust op overleg en coaching om klasleerkrachten sterker te maken. Na de vorming begrijp je het geïntegreerde zorgbeleid, de ondersteunende rol van de zoco en kun je de zorgwerking van je school evalueren.