Opleiding zoeken: 521 resultaten
Laden
A total of 521 items found.
Showing 521 items on page 38 of 66.
297 - 304 van 521 resultaten
Start to Teach: kleuteronderwijs - reeks 2
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
18 feb. 2025
165 Euro
Ben je kinderverzorger of vrijwilliger in het kleuteronderwijs? Sta je (sporadisch) in de kleuterklas maar heb je geen lerarendiploma? Wil jij jouw kennis en vaardigheden verbeteren om bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen? Dan is deze ‘start to teach’ op jouw lijf geschreven!
Lesmoment: Dag
Domein
Weg met de productjes, lang leve het creatieve proces
Hogeschool Thomas More
Mechelen
18 feb. 2025
125 Euro
Lesmoment: Dag
Domein
Praten met tieners en pubers, hoe doe je dat?
Hogeschool Thomas More
Online
19 feb. 2025
115 Euro
Een puber is volop bezig om zich los te maken van zijn nest. Dat gaat gepaard met heel wat onzekerheden, soms verstopt in overmoedig of stoer gedrag. Daardoor gaan pubers ook anders communiceren, of je soms ook letterlijk buiten sluiten. Als leraar kunnen we wel degelijk bijdragen aan het emotionele welbevinden van onze leerlingen. Onderzoek wijst uit dat jongeren hun zorgen in de eerste plaats met vrienden delen, daarna met een vertrouwenspersoon en dan pas met hun ouders. Deze training wil handvaten geven bij het communiceren met jongeren vanaf 11 tot 16 jaar.
Lesmoment: Dag
Succesvol Frans leren in de basisschool: Een talenknobbel of de juiste taalleerstrategie?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
19 feb. 2025
60 Euro
Frans leren is voor veel leerlingen in de basisschool een totaal nieuwe ervaring: ze ontdekken nieuwe klanken, woorden en structuren in een taal die - in tegenstelling tot het Engels - meestal niet spontaan in hun leefwereld voorkomt. Voor de ene leerling verloopt de eerste kennismaking vlot, de andere heeft meer moeite met de nieuwe taal. Zowel voor het instuderen van kenniselementen als voor het inoefenen van de taalvaardigheden kunnen we leerstrategieën aanbieden die het leren van het Frans versterken en vergemakkelijken.
Lesmoment: Dag
Domein
(Digitale) Hulpmiddelen in een les economie
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
19 feb. 2025
60 Euro
Tijdens deze interactieve vorming worden enkele innovatieve (digitale) hulpmiddelen geïntroduceerd. Leerkrachten ontdekken hoe deze tools een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan hun economie-lessen. Differentiatie, variatie en betrokkenheid staan centraal, waardoor elke leerling beter bereikt kan worden. Deze bijscholing is voor leraren economie van de eerste en tweede graad.
Lesmoment: Dag
Domein
Ukelele voor beginners
Hogeschool Thomas More
Mechelen
19 feb. 2025
110 Euro
Altijd al zin gehad om dit ‘kleine gitaartje’ te leren bespelen, zodat je jezelf in de klas kan begeleiden op een eenvoudige en leuke manier tijdens het zingen van liedjes? Schrijf je dan snel in voor deze workshop! In de eerste sessie leer je - naast jouw ukelele stemmen - enkele basisakkoorden en slagtechnieken, zodat je al snel enkele kleuterliedjes kan spelen. In de terugkomsessie worden enkele essentiële zaken uit de eerste sessie herhaald maar leer je ook een aantal nieuwe akkoorden, basisslagen en liedjes. Om hetzelfde startniveau voor alle cursisten te waarborgen is het belangrijk dat je geen voorkennis hebt op het vlak van ukelele spelen.De dag nadien meteen in de klas aan de slag met jouw instrument. Echt waar! :-)
Lesmoment: Dag
Domein
De jonge kleuter is een vat vol emoties … wat als de ontwikkeling fout loopt?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
20 feb. 2025
115 Euro
Kinderen zetten de belangrijkste stappen in hun emotionele ontwikkeling tussen 0 en 5 jaar. Als één van deze stappen onvoldoende ontwikkelt, heeft dat gevolgen voor de algemene ontwikkeling van het kind. Welke die stappen zijn, hoe ze parallel lopen met de taalontwikkeling en hoe we kinderen daarbij kunnen begeleiden is het onderwerp van deze dag.
Lesmoment: Dag
Domein
Peer feedback - Een meerwaarde!
Hogeschool Thomas More
Online
20 feb. 2025
60 Euro
We gaan dieper in op het wat en waarom van peer feedback voor zowel de leraar als de leerling. Er is aandacht voor het gefaseerd gebruik (feedup, feedback en feedforward) in het evaluatieproces en de manier waarop leerlingen hun inbreng kunnen leveren.