Opleiding zoeken: 1872 resultaten
Laden
A total of 1872 items found.
Showing 1872 items on page 113 of 234.
897 - 904 van 1872 resultaten
Waarderend coachen - verdieping 2de reeks
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 jan. 2025
810 Euro
In deze 6-daagse interactieve vervolgtraining bouwen we verder op de vaardigheden uit de basisopleiding en verbreden & verdiepen we jouw coaching. Dit doen we door verder in te gaan op de gespreksstructuur en de vaardigheden die jouw coaching krachtiger maken.
Faalangst en stress bij kinderen - veerkracht als antwoord!
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 jan. 2025
115 Euro
Alle kinderen komen in hun leven stressvolle gebeurtenissen tegen. Kinderen reageren soms heel verschillend op verandering. Het ene kind ontwikkelt meer veerkracht, het andere kind kan dezelfde gebeurtenis als trauma ervaren en jarenlang klachten ontwikkelen. Zowel bij stressvolle gebeurtenissen als bij angst en faalangst is het zoeken naar welke controle we wél hebben, vaak het antwoord.
Lesmoment: Dag
Domein
Klasmanagement en omgaan met gedragsproblemen
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 jan. 2025
115 Euro
Een leraar heeft het niet altijd onder de markt. In de klas ontmoet hij leerlingen die het hem knap lastig maken. Ze storen de les, negeren regels en afspraken en moeten tot de orde worden geroepen. Anderzijds zijn er stille, angstige en teruggetrokken leerlingen waar hij zich zorgen over maakt. Zij kampen met een dipje, worden gepest of lijden onder de situatie thuis. Over al deze leerlingen wordt er in scholen gepiekerd en overlegd.
Lesmoment: Dag
Domein
Spel als motor van de ontwikkeling!
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 jan. 2025
115 Euro
Tijdens deze vorming verkennen we het verschil tussen vrij en begeleid spel, de cognitieve schemata die jonge kinderen ontwikkelen tijdens het spelen, het observeren van kinderspel vanuit verschillende perspectieven, de diverse speeltypes van kinderen, de voordelen van loose parts, en hoe we het spel van kinderen kunnen verrijken door middel van begeleiding. Deze bijscholing is voor leraren kleuter- en buitengewoon onderwijs, zorgbegeleiders en directeuren.
Lesmoment: Dag
Domein
Lezen in beweging
Hogeschool Thomas More
Geel
23 jan. 2025
115 Euro
Op zoek naar manieren om je lln ‘echt’ te laten lezen tijdens je les, in plaats van te doen alsof? Door te kiezen voor andere werkvormen, dwing je je lln om de teksten die jij wil dat ze lezen, ook echt lezen.
Lesmoment: Dag
Domein
Aan de slag met Arduino (basis)
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 jan. 2025
60 Euro
Wil jij als leraar secundair onderwijs aan de slag met Arduino? Heb je nog nooit met deze microcontroller gewerkt? Benieuwd hoe het werkt en welke mogelijkheden er zijn in de eerste graad van de A-stroom? Dan ben je in deze navorming aan het juiste adres. Je leert de basisbegrippen van Arduino kennen en je gaat aan de slag met het programmeren van eenvoudige oefeningen, zoals het aansturen van leds en servomotoren. Daarnaast krijg je een boeiend overzicht van welke uitgebreide mogelijkheden Arduino jou en jouw klas te bieden heeft en kan je aan de slag gaan met het uitwerken van je eigen STEM-projecten.
Lesmoment: Dag
Domein
Traject ontwikkeling van kleuters: spelbegeleiding, emotieregulering en effectieve interactie
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
23 jan. 2025
300 Euro
Ontdek hoe natuurlijk spel de ontwikkeling van kinderen op alle gebieden bevordert, van senso-motorisch tot sociaal-emotioneel en cognitief. Leerkrachten van jonge kinderen op school hebben als belangrijkste taak om dit natuurlijke spel te faciliteren en te verrijken. Daarnaast verdiep je je in de mijlpalen van de emotionele ontwikkeling bij kleuters, begrijp je hoe deze stappen parallel lopen met taalontwikkeling en leer je hoe je kinderen kunt begeleiden om een positief zelfbeeld en vertrouwen op te bouwen. Tot slot ontdek je als leraar hoe je effectieve interactie met kinderen kunt creëren, wat essentieel is voor hun ontwikkeling. 😊
Lesmoment: Dag
Domein
Maak je klas ADHD-proof - secundair onderwijs
Hogeschool Thomas More
Mechelen
23 jan. 2025
65 Euro
Het blijft soms moeilijk om jongeren met ADHD goed te ondersteunen. Deze praktijkgerichte nascholing biedt kapstokken en analyseert je klaswerking om groeikansen te vinden die bij je stijl passen. Na afloop kun je een comfortabele leeromgeving creëren, effectieve tools en strategieën inzetten en gerichter communiceren met jongeren over hun ondersteuning.